Salgs- og leveringsbetingelser

Denne website ejes og drives af Cane-line A/S.

Du kan kontakte Cane-line pr. telefon: +456615 4560 eller mail: info@cane-line.com.

Ved at købe via vores online shop accepterer du, at dette sker på de vilkår og betingelser, som er beskrevet nedenfor.

Kontaktoplysninger:
Cane-line A/S
Rynkebyvej 245, 5350 Rynkeby
Danmark

Tlf. +45 6615 4560
Fax +45 6615 4651
info@cane-line.com CVR: 10658837 Etableret: 1987

Telefonerne er åbne:
Mandag – torsdag: 8.00 til 17.00
Fredag: 8.00 til 16.15

E-mails bliver besvaret inden for 48 timer på hverdage.

1. E-MÆRKET
Cane-line.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline. Det er din sikkerhed for, at vi lever op til gældende dansk lov samt en række særlige forbrugerbeskyttende krav. Når du har handlet på en e-mærket netbutik, er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse.

2. BESTILLING OG BETALING
På online shoppen kan du købe vores produkter. Hvis du har spørgsmål til produkter, der ikke er på siden, eller ønsker at bestille via telefon, er du velkommen til at kontakte os på +45 6615 4560 eller på contact@cane-line.com. For at foretage et køb skal du gennemgå følgende trin:
  1. Find det produkt du ønsker at købe og læg det i kurven
  2. Gå evt. retur for at fortsætte med at handle
  3. Check varer i indkøbskurv
  4. Accepter salgs-og leveringsbetingelser
  5. Indtast kontaktinformation og forsendelsesadresse
  6. Gå til bestilling
  7. Check at alle oplysninger er korrekte inkl. leveringsmetode, accepter og gå videre til betaling
  8. Indtast kortoplysningerne og udfør betalingen
Når købet er gennemført, vil du modtage en ordrebekræftelse. Når du handler på shoppen indgås aftale om køb efter dansk ret.

Fragtomkostninger vil blive beregnet umiddelbart inden du godkender betaling.

3. GARANTIER (REKLAMATIONSRET)
Når du handler online ved Cane-line har du en generel 24 måneders reklamationsret. Cane-line forbeholder sig ret til at lade reklamationsretten bortfalde, såfremt der er tale om uhensigtsmæssig brug, eller hvis produktet er blevet manipuleret/ændret af tredjepart – herunder forsøgt repareret. Det er Cane-line alene, der vurderer ovenstående.  

4. BETALING
Vi accepterer følgende betalingsmetoder:
  • Dankort
  • Mastercard
  • Maestro
  • Visa
  • VISA Electron
Der er ingen gebyrer for betaling på www.cane-line.dk. Alle priser er DKK priser inkl. moms og øvrige afgifter. Priserne er vejledende priser. Forsendelsesomkostninger er ikke inkluderet. I Danmark, Sverige og Norge trækker vi betaling fra dit kort på det tidspunkt, vi afsender din ordre, og alle dine kontooplysninger er kontrolleret. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. På øvrige markeder trækkes pengene, når ordren er lagt.

Der føres kontrol med evt. bedrageri på alle vores ordrer. Dette indebærer kontrol af oplysninger, der er indtastet under bestillingsprocessen, herunder adresseoplysninger. Dette kan indebære, at dine oplysninger videregives til en 3. part med henblik på kontrol af bedrageri. Lejlighedsvis kan vi bede om yderligere oplysninger for at behandle din ordre. Vi gennemfører denne proces så hurtigt som muligt, men gør opmærksom på, at der i den forbindelse vil kunne opstå evt. forsinkelse i forsendelsen af varer.

Den pris du betaler, er den pris, der vises på denne hjemmeside på det tidspunkt, vi modtager din ordre. Vi forsøger altid at sikre, at alle priser på vores hjemmeside er korrekte, men der kan opstå fejl. Hvis vi opdager en fejl i prisen på varer, du har bestilt, vil vi informere dig så hurtigt som muligt og give dig mulighed for at bekræfte din ordre til den korrekte pris eller annullere den. Hvis vi ikke er i stand til at kontakte dig, vil vi behandle ordren som annulleret. Såfremt du annullerer, og du allerede har betalt for varen, vil du modtage en fuld refusion af beløbet.

Ejendomsretten til alle produkter du bestiller på denne hjemmeside overgår til dig ved levering af produkterne, forudsat at vi har behandlet og modtaget fuld betaling for produkterne.

Kreditkort transaktioner foretages jf. nedenstående skema.
Webshops Currency
Cane-line.us / Cane-line.com / Cane-line.mx USD
Cane-line.ca CAD
Cane-line.com.au AUD
Cane-line.com.es / Cane-line.eu / Cane-line.de / EUR
Cane-line.ie / Cane-line.fi / Cane-line.it / Cane-line. pt
Cane-line.dk DKK
Cane-line.se SEK
Cane-line.no NOK
Cane-line.co.uk GBP
Cane-line.ch CHF
5. TILGÆNGELIGHED
Varer og deres leveringstid er afhængig af tilgængelighed. I tilfælde af, at vi ikke er i stand til at levere varen, vil vi informere dig om dette så hurtigt som muligt. En fuld tilbagebetaling vil blive givet, såfremt du allerede har betalt for varerne.

6. ÆNDRING I BESTILING
Du kan ændre indholdet i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Gå til sikker betaling”. Herefter går din ordre videre til Cane-line og kan ikke længere ændres.

7. LEVERING OG LEVERINGSTIDER
Ved køb over kr. 2.500,- = leveres fragtfrit.
Ved køb under kr. 2.500,- = fragt DKK 150,-.
Der vil være et tillæg for levering til ikke bro-faste øer på DKK 1.000,- Forsendelsesomkostninger kan variere afhængigt af de produkter, du vælger og den adresse du ønsker leverance til og kan ikke refunderes. Dine forsendelsesomkostninger vil være tydeligt angivet ved kassen. Vi gør alt for at levere varer inden for de angivne leveringsfrister. 
Cane-line kan ikke pålægges noget ansvar for eventuelle forsinkelser eller manglende levering af produkter inden for de estimerede tidsrammer.

Cane-line bestræber sig på at levere de bestilte varer inden for 3-5 arbejdsdage. Produkter, der ikke er på lager på tidspunktet for ordreafgivelsen, vil du blive informeret om forventet leveringstid. Cane-line håndterer levering gennem en ekstern speditør og levering sker til fortovskant på den af kunden angivne leveringsadresse. Der er mulighed for indbæring af produkter til kr. 500.
Vi leverer kun i Danmark. Ved levering udenfor Danmark bedes du kontakte os direkte for at høre mere om dine muligheder.
Hvis du i forbindelse med købet ønsker, at en ordre kan leveres hos en nabo, på adressen eller andet sted uden en kvittering for modtagelse, bedes du kontakte Cane-line på contact@cane-line.com. Vi gør opmærksom på, at varerne i dette tilfælde efterlades for egen regning og risiko. Cane-line kan da efterfølgende ikke holdes ansvarlig for eventuelle fejl eller mangler.

8. EMBALLAGE OG FORSENDELSE
Alle produkter sendes i vores standard emballage for at sikre den bedste og sikreste levering. Man er som kunde ansvarlig for at bortskaffe emballage og paller efter modtagelse af sine varer.

9. ÆNDRING ELLER ANNULLERING AF ORDRE
Såfremt du ønsker at ændre eller annullere en ordre, beder vi dig kontakte os på telefon +45 6615 4560. Dette er den eneste måde, hvorpå vi kan garantere en ordre vil blive annulleret, før varen afsendes. Hvis din ordre endnu ikke er afsendt, vil det være muligt at annullere ordren uden beregning. Er din ordre blevet afsendt, er du forpligtet til at betale udgiften. Vi anmoder om, at varer returneres i original emballage, alternativt tilsvarende forsvarlig emballage.
Cane-line kan annullere en ordre, hvis ikke det er muligt at levere den bestilte varer. Du vil blive underrettet, hvis en sådan situation skulle opstå, ligesom enhver betaling eller reservation foretaget på et betalingsmiddel vil blive annulleret og returneret. Cane-line har mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt eller lignende situationer.

10. ORDREBEKRÆFTELSE
Når du har afgivet din ordre, modtager du en ordrebekræftelse, som er en bindende juridisk købsaftale.

11. DAGES FORTRYDELSERET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
  • har modtaget din vare
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, og leveret enkeltvis
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at benytte vores elektroniske standardformular https://cane-line.dk/pages/service
Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.  

12. RETURNERING AF VARE(R) VED BRUG AF 14 DAGES FORTRYDELSESRET
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du skal anvende den returseddel, som du har modtaget fra os på mail.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Covers, plaider og puder kan returneres med normal post. Alle andre varer skal returneres med kurér eller almindelig fragtmand.
Cane-line er gerne behjælpelig med bookning og afhentning af returvarer. Det betalte beløb krediteres din konto efter modtagelse, godkendelse og accept af varer på vort lager i Rynkeby. Såfremt Cane-line booker og står for afhentning af varer, fratrækkes beløbet for returneringen.  

13. TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Cane-line A/S
Rynkebyvej 245
5350 Rynkeby
Danmark

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Når vi modtager varen, kontrollerer vi varen, og du får tilbagebetalt købsbeløbet inden for 14 dage.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi;
  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå produktets art og egenskaber, samt den måde, den fungerer på

14. REKLAMATION – HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du har jvf. loven 24 mdrs. reklamationsret.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

15. DU SKAL KONTAKTE OS INDEN FOR ”RIMELIG TID”
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere din vare ved at benytte vores elektroniske reklamationsformular på https://cane-line.dk/pages/service  

16. VED BERETTIGET REKLAMATION REFUNDERER VI RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor kvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. trackingnummer.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, så detaljeret som muligt, hvad problemet er.

17. BESKADIGEDE VARER VED MODTAGELSE
I tilfælde af transportskade opstået i forbindelse med levering på produktet, beder vi dig inden for max. 2 arbejdsdage at give os besked om skaden. Kontakt os venligst på vores elektroniske retur- og reklamationsformular https://cane-line.dk/pages/service, hvorefter vi sørger for afhentning og ombytning.

Efter modtagelse af produktet, vil du modtage en e-mail med en bekræftelse på, at vi har modtaget den returnerede vare, og hvad den videre proces i forbindelse med klagen vil være. Hvis Cane-line ikke kan finde fejl på de returnerede produkter, vil disse blive returneret til dig igen, for din regning.

Det er naturligvis et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.  

18. MANGLENDE VARER
Ved levering: Mangler der en vare i din levering, beder vi dig give os besked inden for 2 dage fra kvittering for modtagelse. Cane-line kan ikke gøres ansvarlig for manglende varer, såfremt leverancen er ønsket leveret uden krav om kvittering for modtagelsen. Såfremt der mangler varer, skal dette noteres på fragtbrevet. Efterlevering af varer vil ske snarest muligt.
 
19. ANSVARSFRASKRIVELSE
Med mindre andet udtrykkeligt er angivet i disse betingelser, skal vores erstatningsansvar for ethvert produkt, der købes på vores websted, være strengt begrænset til købsprisen på det pågældende produkt.
Uanset ovenstående kan vores erstatningsansvar ikke fraviges ved:
  • død eller personskade forårsaget af vores uagtsomhed
  • bedrageri eller svigagtig bedrag
  • ulovligt at udelukke, begrænse eller forsøge at udelukke eller begrænse vores erstatningsansvar.
Ansvarsfraskrivelser og udelukkelser af disse er underlagt og fortolkes i overensstemmelse med dansk lov.

20. LOVVALG, KOMPETENCE OG SPROG
Dette websted og enhver aftale indgået, som resultat af brug af denne hjemmeside, er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk lov og vil blive afgjort ved dansk domstol. Alle aftaler indgås på dansk.

21. RABATKODER (VOUCHERS)
Vi tilbyder med jævne mellemrum rabatkoder som et led i vores markedsføring. Disse koder er kun gyldige i begrænsede perioder og kan være underlagt særlige betingelser. Koderne kan være begrænset til kun at kunne benyttes i forbindelse med særlige produkter, kategorier eller mærker.

Når du benytter en rabatkode skal du købe for det angivne minimumsbeløb. Hvis du køber for mindre end det angivne minimumsbeløb, vil differencen ikke blive refunderet. Enhver rabatkode du ønsker at benytte skal indtastes i købsforløbet, inden du betaler ordren. Du kan ikke få godskrevet en glemt rabatkode, efter ordren er placeret. Der kan kun benyttes en rabatkode pr. ordre.
Rabatkoderne er ikke personlige, og kan bruges af ihændehaveren. Rabatkoderne har ingen kontantværdi og kan ikke indløses til kontanter, tilgodebeviser eller lignende.
I tilfælde af bedrageri, forsøg på svindel eller i tilfælde af mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med indløsning af rabatkoder, er vi berettiget til at annullere rabatkoden, at annullere ordren hvorpå rabatkoden er benyttet og blokere din mulighed for at handle on-line på Cane-line for bestandigt.